Senaste Inlägg

BLOGG I TRE DELAR......................

DEL 1

Som gammal kraftverksarbetare och en gång ansvarig för just det kraftverk
som ni ser på bilden, skäms jag över att se vattnet forsa förbi som det snart gjort
i tre månader när elen verkligen behövs som bäst. Någon måste vara ansvarig
så här kan det ju inte få gå till. 


Matfors Kraftverk

DEL 2
Ljusdalslivet går vidare, många resor har det blivit och det börjar 
kännas riktigt bra nu men en del återstår fortfarande så det är bara
och jobba på. Har man inte gett ut en skiva på 58 år behöver man ju
inte stressa fram något precis. Ja TIMRÅ vad ska man säga var där igår
och fick genomlida en ny otäck historia, men 1-1 till slut vilket vi ska vara
glada över nu är det uppehåll i 3 veckor vilken tur säger jag. Och vad blir det
då JO OS i Vancuver med mera ishockey, skidor ja en massa sport på bästa
kvällstid. HUR SKA MAN ORKA, men det går säkert kul ska det bli i allla fall.


DEL 3
VAD HAR VI GJORT FÖR FEL SOM SKA MÅSTA FÅ SÅ HÄR MYCKET SNÖ!

N U   R Ä C K E R   D E T .........................

OCH DET GÄKLIGASTE AV ALLT DEN SKA JU BORT SNART (får vi väl hoppas)
nä nu får det vara slut, annars blir vi slut efter allt snöskottande.

Men härliga bilder blir det i solskenet.

Det syns att det är en del snö på taket.


solen skiner över Ljungans dalgång


Min starka snöskottande hustru i full fart (hon var svårstoppad) 

VI HÖRES!


2 Kommentarer

Postat av: Marieke den 2010-02-09 @ 14:11:52

Hej hej,



Jag vet säkert..du har gjort ingenting fel....men jag tror du bor (tyvärr) i Sverige!



kram Viksjöbo

Postat av: Kajsa den 2010-02-10 @ 17:42:08
http://kajsabblogg.blogspot.com/

God afton medborgare!

Vi får försöka härda ut ca. en månad till.

Och vilken tur du har som har en så flitig fru!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback