Senaste Inlägg

Ny Vecka med mycket hockey.....

Ja det blev ju tufft borta mot Färjestad, men nu ser vi fram emot nya
möjligheter först mot Rögle på tisdag (i morgon) och sen på torsdag
borta mot MoDo jag är på plats i båda matcherna. Tydligen så måste
man vara med för att det ska bli vinst. Just nu så inbillar jag mig det.
En massa snö har vi fått också, alldeles i onödan allt ska ju snart
smälta bort (mycket snart hoppas jag) men man får se fram emot när
solen kommer och värmer lite grann. Såg på TV från slalomen i
alperna och där såg det jättehärligt ut, man började verkligen att längta
till vårsolen, men men... det dröjer väl ett tag än.
I helgen har jag varit i min hemmastudio och haft lite kul, jag har jobbat
med 3 låtar, först "Nancy" som jag lagt på lite mer gitarr och bas. Kul
föresten med bas jag har ju aldrig spelat sånt men det är faktiskt lite
intressant även om det naturligtvis inte blir som en riktigt driven basist
skulle spela men vad gör det huvudsaken man håller takten.
Sen har jag spelat in två nya låtar en som jag gjort själv, redan 1977
skrev jag den. Sedan en låt som Cornelis givit ut i Hålland och som
jag skrivit en svensk text till ( i huvudsak översättning av innehållet)
den heter De Nozem En De Non. Så småningom ska det vara annan
musik till den, men det får duga med gitarr så länge. Dom här tre finns
nu att lyssna på i Myspace  (länk finns på den här sidan)

Have a nice day!

1 Kommentarer

Postat av: Marieke den 2009-01-27 @ 00:02:37

Jag måste arbeter idag men varje timme jag var ledig jag har lyssnat pa det tre nya låtar. Fantastisk. Det är mycket mycket bra. Jag har njöt. Tack så mycket Leif...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback