Senaste Inlägg

OTROLIG TUR MED VÄDRET.........

Så är vi då i Västervik, efter en lång extra krånglig resa kom vi fram vid 5 tiden på tosd.kväll. Efter en snabb middag i centrum åkte vi till vårt boende ca 1 km från centrum, en trevlig etta med allt man behöver, helt enkelt kanonbra. Sedan  var det att snabbt dra sig till ruinen, men tyvärr kom vi så sent så vi fick platser långt upp på läktaren och där blåste det ganska bra. Men vi hade inget regn på hela kvällen, helt otroligt faktiskt.  Många bra artister var det på programmet
Grus i Dojan, Jack Vreeswijk, Åsa Ginder, Caj Carlsson, Michael Wiehe.  Återigen var det stående ovationer för Jack som följdes av allsång på extranummret "Jag hade en gång en båt"  Annars sjöng han flera sånger från nya skivan ( som jag inte tycker så bra om ÄN).  Den som var bäst enligt mig var Caj Carlsson,med fina melodier till sina verklighetsnära texter och dessutom bjöd han in gästartister som Staffan Hellstrand och Lasse Tenader och sedan hade han en fantastiskt bra gitarrist med sig, ja det var ett jäkligt bra framträdande. Wiehes mellansnack var som vanligt bra.
Nu är det lördag och efter att ha sovit bättre än på länge, drog vi undan gardinen och ute var det blå himmel och en härlig sol värmde luften, så vi drog in till stan för att träffa Gun o Hjördis och gå på gratiskonsert mitt på dan, med mindre kända artister, vi blev faktiskt där i 2 timmar helt OK.  sedan åt vi en god lunch med en efterlängtad SS. Efter att ha laddat med mer till kylen och mer dryck vandrade vi hem för en eftermiddags kopp kaffe med lite Baileys likör och där är vi just nu
vi hörs vidare.
Leif på turne utan gitarr!


4 Kommentarer

Hej på er govänner!

Trevligt se att ni har det bra och att vädret är hyggligt. Här regnar det utan paus så passa på och njut.

Hälsa flickorna!

Postat av: Marieke den 2009-07-10 @ 19:15:19

Hej Leif,



Det låter bra!!! Jag tänke ni ha i Västervik bäste väder av Sverige. Special for you!!!

Artister vem kommer i morgon låter bra. Jag ha lyssnar till några idag på dator.

Ha det så trevligt i morgon och redan trevlig resa tillbaka.



kram Marieke

Hej igen!



Ja tiden går fort då man har roligt, här i Norrland är det bara fredag än.

Postat av: Leif den 2009-07-11 @ 11:15:05

Ja du Kajsa o Runo, efter lunchen kan det bli fel, när jag läser idag tycker jag det var ganska bra ändå. Men jag rättar!!!

Idag är det i alla fall lördag.

/ Leif fortfarande på turne.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback