Senaste Inlägg

Från fiasko till Succe.....

Ja vad ska man säga i torsdags köpte jag nya golfklubbor, och i lördags var det dax för VM
(vattjommästerskapen) inget bra beslut skulle man tro.
Det var en fullsatt buss (42 pers) som drog iväg mot okänt mål kl 7.30 på morgonen.

Först stannade vi vid Höga kusten bron och fikade och hade lotteridragning.
Vi sattsade 200 kr och Helene lyckades vinna en hela Wiskey (finfint)
 
 
Här studerar Helene,  Marcus Blomqvist som demonstrerar sin sving 


Så småningom kom vi fram till målet, Norrfällsviken, en skräckens bana där jag varit en
gång förrut med värdelöst resultat. Och som sagt nya klubbor, jag gick på ranchen för att
slå in mig, inget fungerade!  jag slog 120 bollar utan resultat, gick och åt lite lunch, köpte
ytterligare 40 bollar. OCH helt plötsligt började allt funka jag hade hittat mina klubbor
och startade därmed 12.40 med hyffsat självförtroende (men man vet ju aldrig i den här
sporten vad det ska bli för dag). Men jag spelade min bästa golf på länge, det var fantastiskt 
kul speciellt på den här smala svåra banan, jag fick 82 netto och blev 2:a i A-klassen
mitt bästa resultat i den här tävlingen någonsin (13:e året) så det är aldrig försent........ 

På kvällen var det middag med prisutdelning, och många glada miner
fast dom inte spelat så bra.
 

Här har vi totalsegraren, lägst netto i både A och B klass
Rickard Lindfors


GRATTIS SÄGER JAG!

1 Kommentarer

Postat av: Marieke den 2009-09-07 @ 18:07:43

GRATTIS TIGER!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback